Technologie
Android Auto je režim, který vám u vybraných vozů s infotainment systémy dovolí na palubní displej částečně zrcadlit prostředí Androidu a spouštět v něm aplikace. V tomto článku si ukážeme, jaké jsou možnosti režimu Android Auto, jak jej nastavíte, a také si představíme některé kompatibilní automobily a smartphony. Android Auto je šikovným "prodloužením" prostředí z telefonu, díky kterému telefon při řízení zůstane tam, kde má: v přihrádce nebo v držáku.
Android Auto je režim, který vám umožní zrcadlit aplikace telefonu do displeje infotainment systému. Telefon je třeba nejprve připojit kabelem k samotnému systému auta. Odpovídající USB konektor nejčastěji najedete někde poblíž řadící páky. Alternativně můžete telefon spojit bezdrátově přes Bluetooth, tedy pokud tuto položku zaškrtnete v nastavení Android Auto ve vašem telefonu. Funguje to ale jen u vybraných smartphonů, konkrétně se všemi modely s Androidem 11, popřípadě s telefony od Goolu nebo Samsungu s předchozí verzí systému. Umístění služby Auto se může telefon od telefonu lišit, u Samsungů bývá často v Nastavení – Rozšířené, u jiných značek bývá v nabídce Bluetooth a připojení, popřípadě jinde v nastavení. Stačí položku vyhledat třeba přes systémové vyhledávání.
Abyste mohli Android Auto využít, budete potřebovat kompatibilní auto a kompatibilní telefon. Jednotlivé modely (respektive zvukové systémy), které Android Auto podporují, naleznete na stránkách Googlu rozdělené podle značek. V době psaní článku je kompatibilních přes 500 modelů aut. U smartphonů není situace až tak složitá, potřebujete minimálně Android 6.0 nebo novější. Pokud máte alespoň Android 10, je komponenta Android Auto přímo součástí systému, u starších verzí Androidu musíte Android Auto stáhnout bezplatně z Google Play.
Proč vlastně používat Android Auto? Primárně kvůli navigaci. Na displeji auta si zobrazíte třeba Google mapy, Mapy od Seznamu nebo Waze. Samotné prostředí se v roce 2019 proměnilo, původní karty nahradilo rozhraní s aplikačními ikonami a tlačítky pro úpravu přehrávání, pro vyvolání asistenta či pro hlasové zadávání. Z toho tedy vyplývá další minimální požadavek, a to připojení telefonu k mobilní datové síti. Bez něj bude využitelnost Android Auto mizivá. A to proto, že velkou roli v systému hraje interakce se službami, které komunikují s internetem (například navigace, počasí, vyhledávání, a podobně) a také s hlasovým asistentem.
Po připojení vám na displeji infotainmentu vyskočí prostředí s ikonami aplikaci, mezi nimiž můžete rolovat. Zobrazí se přitom pouze aplikace, které režim Android Auto podporují. Nečekejte tedy nepřeberné množství kompatibilních aplikací, ale omezené spektrum vybraných naleznete na Google Play.
Je třeba zmínit i to, že u některých vozidel se vám informace z infotainment displeje duplikují do heads up displeje palubové desky, kde si přečtete například navigační informace z Google Map nebo aktuálně přehrávanou skladbu. Tato funkce se však liší model od modelu.
Protože čtení z obrazovky by při řízení rozptylovalo, je nutné se často spoléhat na hlasového asistenta, který vám třeba sdělí aktuální počasí nebo nadiktuje blížící se schůzky. Notifikační centrum je sice nedílnou součástí systému, u příchozí textové zprávy si však přečtete jen velmi krátký kousek textu, zbytek vám, s ohledem na bezpečnost, musí přečíst hlasový asistent. Ten s občasnými problémy zvládá i přepnutí do češtiny. Stejně je na tom i diktování zprávy přes hlasového asistenta. Některým uživatelům může vadit to, že asistent neumí česky a musíte jej tedy ovládat v angličtině. Stejně tak není zatím k dispozici hlasový přepis do češtiny. A to je zatím největší zádrhel služby Google Auto, tedy alespoň pro české uživatele.
Pokud tedy máte vozidlo bez kvalitní navigace a postrádající internetovou konektivitu, může být režim Android Auto východiskem. Pokud však využíváte palubní systémy jednotlivých výrobců automobilů, zřejmě pro vás bude Android Auto zbytečnou nadstavbou, která může za nativním systémem zaostávat. Na platformě iOS je přímým konkurentem této služby Apple CarPlay.
Redaktor
Vystudoval studijní obou Mobilní Technologie na VŠB-TUO. Mobilním zařízením se v různých periodicích věnuje nepřetržitě od roku 2006. Pravidelně navštěvuje mobilně zaměřené veletrhy a rukama mu každý rok projde několik desítek smartphonů, tabletů a chytrých hodinek. Mezi jeho koníčky patří četba fantasy knih, karetní hra Magic: The Gathering a rodinný život.
Technologie
Srovnání produktů
Technologie