Domácnost a zahrada
Když se řekne hra z prostředí bývalého východního bloku, nejspíše se vám vybaví série Metro nebo S.T.A.L.K.E.R. Za několik měsíců ale vyjde Atomic Heart, sci-fi střílečka z alternativní historie, která by se dvěma jmenovaným značkám mohla vyrovnat. Sepsali jsme všechno, co ní víme.
Souboje jsou jádrem Atomic Heart. Níže můžete zhlédnout trailer, který představuje jejich možnosti.
Právě svět Atomic Heart a jeho příběh je tím, co tuto hru dělá tak originální. Odehrává se totiž ve fiktivní verzi Sovětského svazu roku 1955, kde se nebývalým způsobem rozvinula robotika a její propojení s lidskou myslí. Stalo se tak díky doktoru Sečenovovi, který objevil speciální polymery. Ty dokáží absorbovat různé informace a tvořit síť. Vznikl tak Kollektiv 1.0 a rozhraní Thought, pomocí kterých lidé dokáží komunikovat se stroji a prakticky okamžitě se cokoliv naučit. Roboti byli masově vyrábění a prakticky kompletně nahradili člověka v manuálních činnostech. Vývojáři proto příběh přirovnávají k seriálu Black Mirror.
Díky obrovskému pokroku se stalo SSSR technologickou utopií, stále je ale co zlepšovat. V roce 1955 se proto chystá spuštění Kollektiv 2.0, díky kterému budou lidé moct mít Thought stále u sebe a tvořit jednu síť s roboty neustále. Roboti se ale začínají vzpouzet a začíná děj Atomic Heart.
Hlavní postavou je major Něčajev, zvaný agent P-3. Přišel o nohy, které mu byly nahrazeny protézami, a díky speciální rukavici dokáže přijímat nové polymery. Ty mu propůjčují nové zvláštní schopnosti (podobně jako plasmidy/vigory v BioShocku). I přes výjimečné schopnosti trpí posttraumatickým stresovým syndromem a nevěří prakticky nikomu kromě profesora Sečenova. Ten jej pověří, aby zjistil, co se to ve výzkumných komplexech děje. Podle trailerů to znamená znepřátelené nebezpečné roboty, krvežíznivé mutanty, spousty akce, krve a různých podivností. Chybět ovšem nebude ani svérázný humor.
Paralela s BioShockem je zřejmá i po stránce hratelnosti. Atomic Heart je střílečkou z pohledu první osoby, která spoléhá na kombinaci široké palety palných i kontaktních zbraní a speciálních polymerových schopností. K dispozici jsou jak konvenční pušky a pistole, tak i experimentální railgun a podobně. Přítomný je i systém craftingu, díky kterému půjde vytvořit „podomácku“ vyrobené zbraně.
Polymery pak poskytnou paletu útočných dovedností – od gravitačních po elementární. Získat je lze na různých, pevně daných místech, hra nemá RPG systém.
Oproti BioShocku je tu kladen větší důraz na souboje s originálně vypadajícími bossy. Kvůli propojení přes Kollektiv se na vás nepřátelé „sesypou“, jakmile si vás všimnou, důležitá tedy bude i opatrnost a hackování.
Hra má spíše polootevřenou povahu, přičemž nabídne pět lokací – komplexy Pavlov, Vavilov, VDNH, Sachalin a Neptun. Podle trailerů se dočkáme i skriptovaných akčních pasáží s řízením auta. Vývojáři se nechali slyšet, že se dočkáme také odděleného regionu pro PvP multiplayer a možná i kooperativního režimu.
Atomic Heart je prvním titulem studia Mundfish, které v roce 2017 založili ruští vývojáři na Kypru. Tým se skládá z autorů se zkušenostmi z mnoha známých studií po celém světě. Inspirací byl BioShock, Fallout nebo Doom, přičemž se sluší říci, že soundtrack skládá Mick Gordon, skladatel hudby právě rebootovaného DOOMu.
Během vývoje stihli v Mundfish vytvořit hru Soviet Lunapark pro virtuální realitu zasazenou do stejného světa jako Atomic Heart, byla ale stažena z prodeje. Vydání příběhu agenta P-3 bylo několikrát odloženo, přičemž situaci nejspíše neulehčila ani politická situace v Rusku, kde mělo studio také kancelář.
Atomic Heart by měl dorazit 21. února 2023, pokud se tedy na poslední chvíli ještě něco nezmění. Platformy zahrnují jak PC, Xbox Series a PlayStation 5, tak i starší PS4 a Xbox One. S oznámením data vydání byly také spuštěny předobjednávky.
Redaktor
Popkulturní, motoristický a jazykový nadšenec, student humanitních věd a o víkendech šermíř. Roky píšu pro zábavu o hrách, také se zajímám o technologie a světové dění.
Domácnost a zahrada
Srovnání produktů
Srovnání produktů