Seznam.cz

Call of Duty: Průvodce sérií stříleček

ss_1f1f380757cd18aecd83344329e8ed223b03a427
Zdroj: Activision
IMG_20220120_141739
Ondřej Pešek před 2 roky

Když se řekne střílečka, dost možná se vám vybaví právě Call of Duty. Tato série spolu s konkurenčním Battlefieldem tvoří stálice tohoto žánru a i po téměř 20 letech prodává miliony kopií. Provedeme vás všemi díly.

Kde koupit hry ze série Call of Duty

Porovnat parametry

O čem je Call of Duty?

Hry ze série Call of Duty jsou střílečkami z pohledu první osoby, které prakticky vždy nabízejí jak bohatý multiplayer, tak příběhovou kampaň pro jednoho hráče. Kořeny mají ve druhé světové válce, mnohé díly se ale odehrávají v současnosti i budoucnosti. Zjednodušeně řečeno, Call of Duty je herní alternativou hollywoodských válečných filmů, a to i díky kvalitnímu grafickému zpracování. Typické je i to, že nové díly vycházejí každý rok.

Příběh

Je poměrně těžké určit, které hry ze série příběhově patří k sobě a zda se odehrávají v jednom vesmíru. Tvůrci se totiž různě přesouvají tam a zpátky v čase, vytvářejí nové tituly, pokračují v dílčích sériích a navíc vznikají remaky. Jediné jasné celky tak tvoří dílčí série, tedy Modern Warfare a Black Ops. S druhou jmenovanou je pak postavami propojen ještě díl World at War.

Pojítkem prakticky všech dílů je vícero hratelných postav. Až na výjimky se v kampaních Call of Duty „vžijete do kůže“ dvou nebo více vojáků, a to často různých národností. Kampaně bývají striktně lineární, skriptované a poměrně krátké – většinou zaberou kolem šesti hodin.

Hratelnost

Hry ze série Call of Duty patří do žánru FPS, jde tedy o střílečky z pohledu vlastních očí. Hráč má k dispozici omezený počet zbraní, lze je ale ze širokého arzenálu vyměnit za jiné. To doplňují granáty a ve futurističtějších dílech i různé gadgety. Série se snaží držet relativně například u rychlosti pohybu při zemi, o vysloveně realistické zážitky ale v žádném případě nejde. Kampaně nabízejí výběr obtížností, nejedná se však o obtížné hry.

K sérii nerozlučně patří kvalitní a kompetitivní multiplayer. V něm bývá na výběr z několika tříd (class), které ovlivňují startovní zbraně a gadgety. Režim hry pro více hráčů nabízí velký výběr možností, včetně klasického týmového deathmatche. Jednotlivé tituly pak disponují různou mírou úpravy zbraní i kapacitou hráčů na mapách.

O vývoji

První dva díly Call of Duty vznikly v americkém studiu Infinity Ward, třetí pak vytvořil tým Treyarch. Tato dvě studia se následně začala střídat, aby stihla vytvořit jeden díl ročně. V roce 2011 se pak přidalo studio Sledgehammer Games, které nejprve pomohlo s Modern Warfare 3 a následně se zapojilo do ročního koloběhu studií s titulem Advanced Warfare. S vývojem všech titulů pak dále pomáhají týmy Beenox a Raven Software. Vydávání zajišťuje společnost Activision.

Dostupnost a platformy

Call of Duty je multiplatformní sérií, zahrajete si ji tedy jak na Xboxu, tak PlayStationu a PC. Dlouhodobě však má partnerství se Sony, na PlayStationu se tedy objevují různé bonusy, které jinde nenajdete. První dva díly Modern Warfare byly remasterovány, jinak lze jednotlivé díly pořídit na PC a generaci konzolí, na které vyšly.

O jednotlivých dílech série

Časová linie série je velice komplikovaná. Níže si hry rozebereme postupně podle toho, jak vycházely. Dle data zasazení by ale šly po sobě chronologicky takto:

  • Call of Duty: WW2 (1940 – 1945)
  • Call of Duty 2 (1941 – 1945)
  • Call of Duty: Vanguard (1941 – 1945)
  • Call of Duty: World at War (1942 – 1945)
  • Call of Duty (1942 – 1945)
  • Call of Duty 3 (1944)
  • Call of Duty: Black Ops (1961 – 1968)
  • Call of Duty: Black Ops Cold War (1981)
  • Call of Duty: Black Ops 2 – některé mise (1986 – 1989)
  • Call of Duty 4: Modern Warfare (1996 – 2011)
  • Call of Duty: Modern Warfare (1999 – 2019) – remake
  • Call of Duty: Modern Warfare 2 (2016)
  • Call of Duty: Modern Warfare 3 (2016 – 2017)
  • Call of Duty: Ghosts (2015 – 2027)
  • Call of Duty: Black Ops 2 – některé mise (2025)
  • Call of Duty: Black Ops 4 (2043)
  • Call of Duty: Advanced Warfare (2054 – 2061)
  • Call of Duty: Black Ops 3 (2065 – 2070)
  • Call of Duty: Infinite Warfare (2187)

Call of Duty

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 16

Úplně první díl Call of Duty dorazil v roce 2003 a vytvořil jej tým Infinity Ward. Mnoho jeho členů předtím pracovalo na – taktéž druhoválečném – titulu Medal of Honor: Allied Assault, mezi těmito dvěma hrami lze proto najít mnoho podobností. Call of Duty se ale lišilo tím, že v kampani nahlédlo na druhou světovou válku hned ze tří pohledů – amerického, britského a sovětského. To nabídlo prostor pro vyobrazení několika opravdových bitev.

Hráče v kampani doprovázela jednotka vojáků ovládaných umělou inteligencí, což tehdy nebylo příliš obvyklé. Neokoukaná byla i mechanika přibližování mířidel nebo pískání v uších po výbuchu, které dnes považujeme za samozřejmé. V té době bylo mnohem obvyklejší míření pouze „od boku“ jako v sériích Doom či Quake. Hra obdržela datadisk jménem Call of Duty: United Offensive.

CoD1
Zdroj: Activision
První CoD bylo v mnohá ohledech pokrokové.

Call of Duty 2

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 16

Dva roky po úspěšném prvním díle vyšlo pokračování v podobě Call of Duty 2. Hru opět vyvinuli Infinity Ward, přičemž zvětšili rozsah příběhu. Hrálo se hned za čtyři vojáky – dva britské, jednoho amerického a jednoho sovětského.

Co se týče hratelnosti, k základu z prvního dílu přibyla dnes obligátní ikonka nedalekého granátu a změnil se také systém léčení – zdraví se doplňovalo automaticky namísto nutnosti používat lékárničky. Multiplayer nabídnul 13 map a pojmul až 64 hráčů. Hráči na Xboxu se ale museli spokojit jen s sedmi protivníky.

CoD2
Zdroj: Activision
Druhý díl úspěšně rozšířil základy prvního.

Call of Duty 3

Uživatelské hodnocení Steam: – / | Věkové hodnocení PEGI: 16

Třetího dílu se poprvé chopilo studio Treyarch, aby mohlo vycházet jedno Call of Duty ročně. „Trojka“ dorazila pouze na konzole a multiplayer hráče příliš nepřesvědčil. Kampaň však byla opět akční, dramatická a doplněná skvělým ozvučením. Znovu nabídla perspektivu čtyř vojáků – britského, amerického, kanadského a polského. Zasazena byla do roku 1944 a točila se okolo bitvy o Normandii.

CoD3
Zdroj: Activision
Co3 vyšlo jen na konzole.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 16

Vývojáři z Infinity Ward využili roční pauzu k tomu, aby přišli s něčím novým. Se čtvrtým dílem série poprvé opustila druhou světovou válku a přesunula se do současnosti. Tam vykreslila fiktivní konflikty v Rusku a na Středním východě.

Hratelnost obecně vycházela ze základu předchozích dílů, moderní zbraně jí ale dodaly svěžest. V režimu pro více hráčů pak přibyly killstreaky, speciální útoky (například dronové bombardování) získané za mnoho zabití po sobě. Hraním se pak navyšovala úroveň a tím odemykaly nové zbraně.

Vybočení ze zajetých kolejí se Activisionu vyplatilo. Akční pohled na moderní konflikt primárně z očí Johna „Soap“ MacTavishe a za účasti kapitána Price je jedním z nejoblíbenějších dílů série, a to i díky skvělému multiplayeru, který se hraje dodnes. Hra obdržela několik cen a je považována za jednu z nejlepších vůbec. Modern Warfare obdrželo dvě pokračování, v roce 2016 remaster pro PS4/Xbox One a o další tři roky později remake.

CoD4
Zdroj: Activision
Call of Duty 4: Modern Warfare přeneslo sérii do současnosti.

Call of Duty: World at War

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

Po obrovském úspěchu Modern Warfare převzalo otěže opět studio Treyarch a vrátilo se do druhé světové války. Tentokrát se ale hráči podívali na „exotičtější“ východní frontu a do Tichomoří, přičemž hratelní byli tři vojáci. Vedlejší postavy včetně Viktora Reznova, jehož ztvárnil Gary Oldman, se pak objevily v dílčí sérii Black Ops. Vývojáři se zde nebáli brutality a násilí vykreslili explicitněji, než bylo do té doby v sérii běžné.

Co se týká hratelnosti, ta vycházela z Modern Warfare, a to včetně killstreaků. Na větších mapách ale přibyla vozidla v podobě tanků. Novinkou, která sérii od té doby doprovází, byl zombie režim.

CoD5
Zdroj: Activision
World at War znovu zobrazilo druhou světovou válku, a to brutálně.

Call of Duty: Modern Warfare 2

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

Po World of War si od druhé světové války dala série na dlouhou dobu pauzu. Začala s Modern Warfare 2, přímým pokračováním hitu z roku 2007. V kampani se znovu objevil „Soap“ MacTavish, tentokrát v podobě hráčova velitele, a také kapitán Price. Hratelné postavy byly součástí mezinárodní jednotky Task Force 141 snažící se zabránit invazi Ruska do USA. S tím souvisí i největší kontroverze v historii série. Ve čtvrté misi je totiž hráč donucen zastřelit několik bezbranných ruských civilistů.

Kritice hráčů se nevyhnul ani multiplayer, který, ač stál pevně na základech prvního dílu, opustil systém dedikovaných serverů a omezil počet hráčů najednou. Jinak se ale Modern Warfare 2 hrálo velice podobně jako předchozí díl, díky čemuž si získalo mnoho příznivců. Novinkou byl potom soundtrack od skladatele Hanse Zimmera nebo kooperativní režim spec ops misí. Podobně jako předchůdce hra obdržela remasterovanou verzi pro Xbox One a PS4, avšak jen kampaně.

CoDMW2
Zdroj: Activision
V Modern Warfare 2 se vrátil "Soap" MacTavish.

Call of Duty: Black Ops

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

V roce 2010 opět přišla řada na studio Treyarch. Ti se opět vrátili v čase, tentokrát však „jen“ do období studené války. Příběh se věnoval tajným operacím na nepřátelském území, a to zejména v roli Alexe Masona, kterého namluvil herec Sam Worthington (Avatar), a Franka Woodse. Právě příběh a temný tón si hráči i kritici chválili, výtky naopak směřovaly k nedostatku inovací a špatnému technickému stavu.

Multiplayer ve velkém čerpal z Modern Warfare 2, ale přinesl nový RPG systém odemykání perků. Vedle standardních dvou složek se po vzoru World at War objevil zombie režim.

CoDBO
Zdroj: Activision
Série Black Ops se zabývá studenou válkou.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

V roce 2011 Infinity Ward přišli, poprvé ve spolupráci se Sledgehammer Games, s Modern Warfare 3. Příběh opět přímo navazoval na předchozí díl – „Soap“ MacTavishe a kapitána Price doplňoval hratelný Jurij. Ti se stále snažili dopadnout hlavního „padoucha“ trilogie Makarova.

Složka pro více hráčů se dočkala přepracovaného systému killstreaků a vylepšování zbraní, přičemž se na PC vrátily dedikované servery. Znovu se objevily také spec ops mise a přibyl nový survival režim. Kritika opět směřovala na přílišnou podobnost k předchozím dílům a recyklaci obsahu.

CoDMW3
Zdroj: Activision
Modern Warfare 3 se odehrávalo i v Praze.

Call of Duty: Black Ops II

Uživatelské hodnocení Metacritic: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

Zavedený systém dvou dílčích sérií pokračoval v roce 2012 s Black Ops II. Po technologické stránce sice použitý IW Engine poněkud zastaral, vývojářům z Treyarch se ale povedlo přijít se zajímavými příběhovými i hratelnostními inovacemi. Hra nově nabídla větvící se příběh a několik konců. Kampaň se rozdělila na dvě části – první navazovala v 80. letech na předchozí díl s Alexem Masonem a Frankam Woodsem v hlavní roli, ve druhé se hráč vžil do jeho syna Davida v roce 2025. Do té doby pak scénáristé zasadili fiktivní druhou studenou válku mezi USA a Čínou. Byl to právě tento díl, který zahájil „koketování“ Call of Duty s budoucností. Obě linky pak spojovala záporná postava Raula Menendeze.

Do kampaně sice přibyly gadgety jako neviditelnost, hratelnost se ale změnila především v multiplayeru. Objevila se mimo jiné také možnost mít v jednom zápase více než dva týmy a vytvořit si vlastní třídu na míru. Také byl opět rozšířen kooperativní zombie režim.

CoDBO2
Zdroj: Activision
Novinkou v Black Ops 2 bylo větvení příběhu.

Call of Duty: Ghosts

Uživatelské hodnocení Steam: Smíšené | Věkové hodnocení PEGI: 18

Po třech dílech Modern Warfare se Infinity Ward rozhodli pro změnu. Call of Duty: Ghosts se odehrávalo v blízké budoucnosti, kde Střední východ padl za oběť atomovým zbraním a západ USA bombardování z orbitu. Elitní jednotka Ghosts v čele s rodinou Walkerových a vlčákem Rileym se zde snažila zmařit plány Federace Amerik, která se stala po pádu arabských zemí velmocí. Na rozdíl od Black Ops 2 byl příběh plně lineární.

Gameplayové inovace se opět dotkly hlavně multiplayeru. Ten se povedl, se zvětšenými mapami přišla dynamičtější hratelnost a zničitelné objekty. Po vzoru Black Ops Infinity Ward přidali kooperační režim, v němž se nebojovalo proti zombíkům, ale proti mimozemšťanům.

CoDG
Zdroj: Activision
Blízká budoucnost v Ghosts nevypadala růžově.

Call of Duty: Advanced Warfare

Uživatelské hodnocení Steam: Smíšené | Věkové hodnocení PEGI: 18

V roce 2014 vneslo do franšízy svěží vítr nové studio Sledgehammer Games. Přestavělo engine prakticky od základu a přesunulo děj ještě dále do budoucnosti. Call of Duty: Advanced Warfare se odehrávalo mezi lety 2054 a 2061, přičemž tu byl poprvé opravdu jediný protagonista – Jack Mitchell. Ten se z americké armády dostal do služeb vojenské korporace Atlas najaté do boje proti teroristické skupině KVA. Ředitele Atlasu ztvárnil herec Kevin Spacey. Hra byla nominována na několik cen.

Díky novému enginu ožila grafika, odlišná ale byla i hratelnost. Hráč totiž v kampani i v multiplayeru dostal k dispozici exoskeleton, který mu umožnil provádět úhybné manévry do stran a skoky pomocí trysek. Futurističtější pak byl i arzenál zbraní. Během misí v kampani si navíc bylo možné vylepšovat kapacitu nábojů, granátů a podobně. Do multiplayeru se, kromě variace zbraňových statistik, dostal i kontroverzní systém beden s odměnami (lootboxy).

CoDAW
Zdroj: Activision
Válčení v Advanced Warfare pokročilo k používání jetpacků.

Call of Duty: Black Ops 3

Uživatelské hodnocení Steam: Velmi kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

Rok po Advanced Warfare se vrátil Treyarch, aby pokračovali jak ve své Black Ops série, tak sci-fi ladění Call of Duty. Black Ops 3 se odehrávalo v roce 2065, tedy 40 let po předchozím díle. Kromě letmých zmínek ale nic společného s předchozími Black Ops neměla. Hlavní postavou byl člen tajných jednotek za nepřátelskými liniemi a zuřila studená válka, tentokrát třetí. Příběh ale byl poměry Call of Duty výjimečný a nespoléhal se na klasickou formuli série – velkou roli hrály augmentace lidského těla a robotizace ozbrojených složek.

S tím souvisely i změny v hratelnosti. Jelikož byla hráčova postava augmentována, bylo možné odemykat a používat různé speciální dovednosti. Navíc tu zůstal systém trysek pro skoky a úhyby, byl ale vylepšen pro plynulejší používání. To se poznalo hlavně v multiplayeru, jenž se dočkal vřelého přijetí. Ten byl příběhově spjatý a hráči měli na výběr z devíti specialistů. Režim se zombíky tu pak byl snad nejlepší vůbec.

Call of Duty: Infinite Warfare

Uživatelské hodnocení Steam: Smíšené | Věkové hodnocení PEGI: 18

Zasazení 50 let do budoucnosti Activisionu nestačilo. Dílem Call of Duty pro rok 2016 se proto stalo Infinite Warfare, střílečka odehrávající se ve vesmíru konce 22. století. V tomto světě se lidstvo ze zdevastované země vydalo do vesmíru, kde vznikly dvě frakce – UNSA a odbojová SDF. Hlavní postavou byl kapitán Nick Reyes, antagonistou potom admirál Salen Kotch ztvárněný Kitem Haringtonem. Příběh se soustředil na vyostřující se konflikt mezi těmito dvěma stranami.

Umístění hry do vesmíru znamenalo velké změny v hratelnosti. Ta se rozdělila na dvě složky – pěší a lodní. Některé části kampaně totiž hráč strávil v sedačce vesmírné bitevní lodě. Tato novinka byla stejně explozivní jako „klasická“ pěší. Zde překvapivě ubyly (byť nezmizely úplně) skoky pomocí trysek, běhání po stěnách a podobně, přidán ale byl boj v nulové gravitaci, přitahovací hák či vystřelovač harpun.

Multiplayer potom působil jako kombinace Ghosts a Black Ops 3. Odehrával se výhradně na zemi a bylo v něm šest různých hratelných tříd s odlišnou výbavou. Mapy neoplývaly velikostí, ale trysky a pár speciálních dovedností jim dodaly patřičnou dynamiku. Neobvykle pro Infinity Ward se zde objevil zombie režim. Neobsahoval ale vesmírné prvky, pohyb byl jako u „normálních“ dílů a zasazený byl do zábavního parku 80. let.

CoDIW
Zdroj: Activision
Infinite Warfare přeneslo CoD do vesmíru.

Call of Duty: WWII

Uživatelské hodnocení Steam: Smíšené | Věkové hodnocení PEGI: 18

Komunita fanoušků pobouřená vesmírným zasazením Infinite Warfare dostala o rok později druhoválečnou střílečku. Sledgehammer Games se po mnoha futuristických dílech totiž rozhodli vrátit ke kořenům série. Příběh se věnoval operaci Overlord – hra ztvárnila i slavné vylodění v Normandii. Oproti předchozím druhoválečným dílům bylo WWII vyprávěno z pohledu jediného vojáka, Američana Ronalda „Red“ Danielse.

Stejně jako příběh se vrátila ke kořenům i hratelnost. Nejenže zmizel skluz a místo toho se vrátil přískok vpřed, ale ani se automaticky nedoplňovalo zdraví. Bylo potřeba používat lékárničky, kterých bylo omezené množství. Multiplayerová část potom zahodila systém tvorby tříd z předchozích her a přinesla osm divizí s odlišnými přednostmi i výbavou. Nechyběl režim se zombies, které byly tentokrát nacistické.

CoDWW
Zdroj: Activision
Ve WWII byli nacističtí zombíci.

Call of Duty: Black Ops 4

Uživatelské hodnocení Metacritic: 3,2/10 | Věkové hodnocení PEGI: 18

Po odbočce do druhé světové války opět přišlá futuristická hra. Call of Duty: Black Ops 4 se vývojáři z Treyarchu rozhodli zasadit mezi druhý a třetí díl své dílčí série. Zároveň ale udělali jedno odvážné rozhodnutí – nevytvořili tradiční singleplayerovou kampaň a veškerou pozornost upřeli na multiplayer. Částečnou útěchou fanoušků singleplayeru mohly být mise, které odhalovaly příběhy jednotlivých specialistů. Systém těchto předem určených postav se totiž vrátil ze „trojky“, a to včetně několika starých známých. Co ale vzalo za své, byly trysky a s nimi spojený rozšířený pohyb. I přes sci-fi ladění se tak jednalo o vcelku tradiční Call of Duty zážitek. Lepší pocit ze střílení zajistil nový pokročilý balistický systém.

Nechyběl ani režim se zombíky, který se tentokrát rozdělil na dva příběhy. Jeden navazoval na ten z Black Ops 3, druhý byl úplně nový. Přibyl potom i zcela nový režim Blackout ve stylu battle royale, který tak trochu předznamenal příchod samostatného Warzone.

Call of Duty: Modern Warfare

Uživatelské hodnocení Steam: Smíšené / | Věkové hodnocení PEGI: 18

Rok 2019 vlil Call of Duty novou krev do žil, avšak poměrně riskantním způsobem. Infinity Ward se totiž rozhodli vzít milované Modern Warfare z roku 2007 a udělat remake. Vrátila se postava kapitána Price, jinak byl ale příběh zcela odlišný – tato hra si ustanovila nový kánon. I celkový tón hry působil svěže. Vývojáři totiž ubrali na velkoleposti předchozích dílů a část misí měla mnohem komornější, taktičtější ladění. Zároveň se nebáli ukázat brutalitu postupů ozbrojených sil, což se opět stalo předmětem kontroverze. Kvůli negativnímu vyobrazení Rusů se stal titul obětí review bombingu (falešných negativních hodnocení).

Nové Modern Warfare se velice povedlo i z hlediska hratelnosti. Engine byl kompletně přepracován a střelba s pohybem taktéž. Hra byla o něco pomalejší a působila realističtěji, což jí ale neubralo na zábavnosti. Zároveň byla dostatečně dynamická v multiplayeru. Vrátil se systém z původní hry – namísto specialistů a speciálních dovedností tu znovu byly killstreaky a výběr vlastní výbavy. Režimy se rozšířily do obou směrů, co se rozlohy a počtu hráčů týkalo. Mód Gunfight proti sobě postavil maximálně dva na dva hráče na malé mapě, veliký Ground War naopak pojmul 64 hráčů. V duchu původních Modern Warfare se nesl i kooperativní režim, vrátily se totiž mise Spec Ops.

CoDMW
Zdroj: Activision
V remaku Modern Warfare se vrátil kapitán Price.

Call of Duty: Warzone

Uživatelské hodnocení Steam: – / | Věkové hodnocení PEGI: 18

Vstoupit do vod žánru battle royale se Activision pokoušel vstoupit už s Black Ops 4, teprve s s remakem Modern Warfare ale prorazil. Vývojáři z Raven Software a Infinity Ward vypustili Warzone krátce po vydání remaku čtvrtého dílu, přičemž staví na jeho velice solidních základech. Jedinou velikou mapu Verdansk s vydáním dalších Call of Duty doplnily další tři. Warzone hru všech proti všem okořenil takzvaným gulagem, místem, kam se hráči dostanou po své první smrti v zápase a soutěží v duelu o oživení. Navíc se zde objevil i systém výbavy z multiplayeru, byť jen v případě, že během jednoho kola nasbíráte dost peněz. Hra je free-to-play a dostává pravidelné aktualizace, brzy by však měl dorazit nový Warzone 2.0.

Call of Duty: Black Ops Cold War

Uživatelské hodnocení Steam: – / | Věkové hodnocení PEGI: 18

Po exkurzu do budoucnosti se v roce 2020 dílčí série Black Ops vrátila do období první, reálné studené války. Vývoj kampaně poprvé vedli Raven Software, kteří přinesli známé postavy jako Alexe Masona nebo Franka Woodse a přidali příchuť akčních filmů 80. let. Navíc příběh provázali s novým Modern Warfare, takže lze mluvit o sdíleném kánonu Call of Duty.

Hratelnost sice stavěla na základech hitu z roku 2019, ubyla ale taktičnost a akce se vrátila do tradičnějších, výbušných kolejí. Změn doznal i multiplayer vyvinutý Treyarchem, který tentokrát nabídl hned 14 režimů a upravený systém loadoutů. Zombie režim potom příběhově navázal na ten z Black Ops 4.

call-of-duty-black-ops-cold-war-1
Zdroj: Activision
Black Ops Cold War nabídlo návrat do studené války.

Call of Duty: Vanguard

Uživatelské hodnocení Steam: – / | Věkové hodnocení PEGI: 18

Ačkoliv by to člověk skoro čekal, rok 2021 nepřinesl v rukou Sledgehammer Games nové Call of Duty v budoucnosti. Activision se nadále rozhodl setrvat v letech minulých, tentokrát v době druhé světové války. Vanguard představil příběh zrodu speciálních jednotek. Děj se točil okolo fiktivní jednotky Task Force Vanguard složené z vojáků různých národností, přičemž se stal terčem kritiky kvůli pokřivené historii.

Hratelnost vycházela z dva roky starého Modern Warfare, ale nadále rozšířila taktické možnosti o míření naslepo zpoza krytu, prorážení překážek nebo šplhání po stěnách. Multiplayer potom posunul dále režim Gunfight pod názvem Champion Hill. Nyní spolu hráči bojovali ve dvou týmech, ale vždy pouze jeden proti jednomu najednou, dokud se každý neutkal s každým. Novinkou byl také velký mód Arms Race pro 24 hráčů. Pro milovníky kooperace tu byl zombie režim.

Call of Duty: Modern Warfare II

Uživatelské hodnocení Steam: Spíše kladné | Věkové hodnocení PEGI: 18

Vzhledem k tomu, jak se povedl remake prvního Modern Warfare, neudělat pokračování by byla hloupost. Call of Duty: Modern Warfare II (rozdíl ve značení oproti původní hře je právě v římské dvojce namísto arabské) pokračuje v příběhu hry z roku 2019. Vrací se tedy nový kapitán Price, Gaz i Ghost, a to ve velice rozmanité kampani, která vás provede po celém světě. Tiché infiltrace, ovládání raket i otevřené přestřelky. Spektrum činností je podle recenzí mnohem větší než dříve, ačkoliv kampaň není tak emočně silná jako v „jedničce“. Z Vanguardu přišel pohyb po římsách, zbrusu nová je pak fyzika vody.

Ve hře pro více hráčů jsou dva nové režimy včetně záchrany rukojmích, návrat potom slaví kooperační mise Spec Ops. Poprvé v historii je možné hrát z pohledu třetí osoby.

CoDMWII
Zdroj: Activision
Rozmanitost je předností remaku Modern Warfare 2.

Podobná témata

Gaming

IMG_20220120_141739

Ondřej Pešek

Redaktor

Popkulturní, motoristický a jazykový nadšenec, student humanitních věd a o víkendech šermíř. Roky píšu pro zábavu o hrách, také se zajímám o technologie a světové dění.

Více článků od Ondřeje

Přečtěte si také