Seznam.cz

Co je to dropshipping?

Dropshipping
Zdroj: Pixabay.com
klara-hyskova
Klára Hýsková před 2 roky

Přemýšlíte nad tím, že byste chtěli podnikat v online světě z pohodlí domova? Láká vás představa e-shopu, ale zároveň děsí to, že budete muset všechno zboží přijímat, skladovat a odesílat? Pokud ano, mohl by vás zaujmout dropshipping.

Co je to dropshipping?

Český ekvivalent ke slovu „dropshipping“ se hledá těžko. Jedná se nicméně o metodu podnikání, u které se nemusíte starat o skladování zásob. Na základě tohoto modelu byl vybudován i světový gigant Amazon a až 33 % z odvětví e-commerce je zastoupeno modelem dropshoppingu.

Existuje několik platforem, na kterých lze podnikat v roli dropshippera. Jedná se například o platformy Shopify a Oberlo. O tom, jaké jsou výhody a nevýhody modelu, vám dále povíme.

Výhody a nevýhody dropshippingu

Model dropshippingu je vhodný z toho důvodu, že nemáte žádné zásoby na skladě. Zboží je nakoupeno od dodavatelů až poté, co obdržíte objednávku z vašeho e-shopu. Jste tedy v roli jakéhosi zprostředkovatele.

Další výhodou je i menší zatížení s papírováním a účetnictvím. Tím pádem vznikne větší prostor se věnovat online marketingu a zaměřit se na propagaci e-shopu. Model je vhodný především pro začínající podnikatele, kteří nemají dostatek finančních prostředků pro skladování zboží a na zaměstnání dalších lidí, kteří by zásoby na skladě přijímali a odesílali.

eshop
Zdroj: Pixabay.com
Dropshipping se hodí pro začínající podnikatele.

Nevýhodou jsou potenciální problémy s dodavateli. Pokud je špatně zvolen, odnese to obchodní jméno e-shopu. Do zásilky mířící k zákazníkovi nenahlédnete, proto je nezbytné spoléhat na důvěryhodnost dodavatelů.

U reklamací je úskalí v tom, že je potřeba ji řešit nejen se zákazníkem, ale i dodavatelem, což může proces časově prodloužit. Krom zboží platíte za dopravné i balné a zodpovídáte za hladký proces od objednání po doručení zásilky zákazníkovi. Největší výhoda tohoto modelu tedy představuje i hlavní nevýhodu – fyzicky zboží nevidíte a nemáte kontrolu nad jeho přepravou.

klara-hyskova

Klára Hýsková

Redaktor

Dlouhodobě se pohybuji v online marketingu, 6 let jsem pracovala pro americkou společnost a v USA jsem strávila poměrně dost času. Postupně jsem si našla cestu hlavně ke copywritingu, který se stal mou vášní. Volný čas většinou trávím s rodinou, přáteli, pejskem nebo na lekcích jógy.

Více článků od Kláry

Přečtěte si také