Domácnost a zahrada
Od vydání posledního rozšíření Diabla III uplynulo dlouhých osm let. Plnohodnotného nového dílu se tedy fanoušci nemohou dočkat. Shrnuli jsme vše, co víme o připravovaném izometrickém RPG od Blizzardu.
Na letošní konferenci Bethesdy a Microsoftu Blizzard předvedl pětiminutovou komentovanou ukázku z hraní Diabla IV. Vidět jsme mohli něco málo z otevřeného světa, soubojů a tvorby postavy.
Poté, co se třetí díl přiklonil k lehce barevnějšímu a přívětivějšímu tónu, se Diablo IV vrátí ke kořenům a vsadí na co největší temnotu. Vývojáři se vyhnuli prvkům hrdinské fantasy a příběh se má držet „při zemi“. Detaily zápletky jsou ale zatím neznámé.
Diablo IV se odehrává několik let po konci předchozího dílu. Sanctuary, svět, ve kterém se odehrávají všechna Diabla, se tedy vzpamatovává ze ztrát a utrpení, které utržil. To ale naruší příchod démonky Lilith, královny sukub. Ta způsobí světu další utrpení a jen pár vyvolených (především hratelné postavy) se odváží tomuto zlu postavit.
Žánrově je Diablo IV akčním RPG s typickou izometrickou kamerou. To značí dynamické souboje, nemožnost hýbat s pohledem orientovanou shora a robustní RPG systém. Do stromu dovedností bude možní investovat dva druhy bodů – do nadzemní části body na aktivní dovednosti a do kořenů ty na pasivní schopnosti.
Zbytek RPG prvků pak má být mixem toho nejlepšího ze všech předchozích dílů, stejně jako hratelné třídy. Na výběr bude při vydání z pěti „class“. K mání bude silný Barbarian, formu měnící Druid, mrtvé vyvolávající Necromancer, mrštný Rogue s lukem a v neposlední řadě také magii provozující Sorceress.
Vybroušený má být i systém kořisti, který nabídne legendární předměty, zbroje a runy. K dispozici mají být i přizpůsobitelní „mounti“.
Novinkou v sérii je, že hra bude mít otevřený svět, který bude rozdělený na pět hlavních oblastí – Kehjistan, Scosglen, Dry Steppes, Fractured Peaks a bažiny Hawezar. Všechny budou temné, avšak rozmanité. Poprvé v sérii jsou všechny objekty ve hře 3D a terén je vrstevnatý.
Rozmanitost se bude hodit také pro hraní s přáteli. Hrát bude možné jak v kooperaci přes internet (s plnou podporou cross-play napříč platformami), tak i takzvaný Couch Co-Op. Hru si ovšem bude možné užít i o samotě.
Ani v sólo režimu ale nebudete nikdy úplně sami. Svět Diabla IV totiž bude částečně sdílený – v několika oblastech narazíte na živé hráče, s nimiž se budete moct spojit, například v boji proti jednomu z volitelných bossů. Útočit na spolubojovníky ale nepůjde, na to budou v Sanctuary vyhrazeny PvP zóny. V nich budou ti nejlepší hráči označení a stanou se lákavým cílem pro ostatní.
Jak to tak u těchto her bývá, hra neskončí po dohrání příběhu. Endgame bude bohatý na spoustu nové výbavy, procedurálně generovaných dungeonů a dalších výzev. I tak ale v Blizzardu očekávají, že průměrná „end game“ postava bude mít odemčených pouhých 40 % dovedností. Tak velký jejich strom má být.
Práce na čtvrtém regulérním Diablu začaly už v roce 2013, v roce 2014 se dokonce zastavil vývoj jeho plánovaného druhého datadisku. Projekt Hades, jak se této verzi přezdívalo, byl ale ukončen a vývojáři se přesunuli k jiným hrám. Verze, která nyní míří k vydání, měla prozatímní název Projekt Fenris a vyznačuje se již zmíněnou přízemností a temnotou.
Na Diablu IV pracují Blizzard Team 3 a Blizzard Albany, interní studia společnosti Blizzard Entertainment, která hru zároveň vydává.
Všem dlouho čekajícím fanouškům série, kteří Diablo IV vyhlížejí, se uleví 6. 6. 2023. Hra bude k dispozici na nové i staré generaci konzolí od Sony a Microsoftu, tedy PS5, PS4, Xbox One a Xbox Series S/X. Chybět nebude ani PC.
Redaktor
Popkulturní, motoristický a jazykový nadšenec, student humanitních věd a o víkendech šermíř. Roky píšu pro zábavu o hrách, také se zajímám o technologie a světové dění.
Domácnost a zahrada
Srovnání produktů
Srovnání produktů