Domácnost a zahrada
Ubisoft už nějakou dobu chystá pirátské MMO Skull and Bones, které vychází z lodních bitev v Assassin’s Creed 4: Black Flag. Vývoj trápily problémy, ale nedávno byl titul znovu oznámen a měl by vyjít příští rok. Sepsali jsme vše, co o něm víme.
Ačkoliv Skull and Bones vychází z pirátského dílu Assassin’s Creed, neodehrává se v Karibiku, ale na ploše Indického oceánu. Co se týče doby, tou je takzvaný zlatý věk pirátství, který trval mezi lety 1650 a 1730. Mapa hry zahrnuje moře a ostrovy od východního pobřeží Afriky směrem k Asii, přičemž by svět měl být velice rozmanitý. Nejspíš si tedy vývojáři realitu trochu přikrášlili.
Zatím není jasné, kolik příběhu bude Skull & Bones obsahovat. Odhaleno bylo to, že jste vyděděncem, který se chce stát tím nejproslulejším na moři, ale žádná specifická zápletka odhalena nebyla. Je možné, že na tom bude hra příběhově podobně jako Sea of Thieves, tedy že nabídne pouze střípky příběhu a generické questy pro získání surovin.
Základní systém hratelnosti je totožný jako v Assassin’s Creed 4: Black Flag nebo Rogue. Ovládáte tedy loď a zároveň pomocí rozkazů obsluhujete děla či jiné zbraně. Mnohem větší roli zde ale hraje vítr, jehož směru je nutné se přizpůsobit, jinak značně ztratíte rychlost a budete náchylní vůči napadení a následně nalodění. Když se ale role obrátí, nalodění je klíčové, přičemž funguje stejně jako v asasínech – získáte mnohem více surovin než pokud loď jen potopíte. Vrací se i kompas ke „skenování“ ostatních šalup. Inovací zde je, že loď půjde ovládat jak z pohledu třetí, tak první osoby. Hra by vás tak do role piráta měla vtáhnout ještě lépe.
Přeci jen ale jde o MMO, takže byla spousta prvků mimo samotnou plavbu přepracována. Hlavním rozdílem oproti předchozím námořním hrám od Ubisoftu je v tom, že pevniny zde bude mnohem méně – nelze čekat velké město jako Havanu. Souš bude zahrnovat praktická místa jako pirátská doupata, kde budete moct potkat ostatní hráče a vylepšit si loď nebo obchodní stanoviště se speciálními obchodníky. Navštívit ale půjde i tajuplné ostrovy, kde budete lovit poklady a provádět vyšetřování. Systém map pokladů opět zůstává podobný tomu z Black Flag. Vrací se i obří flotily, které se těžko potopí, ale skýtají velké odměny. Za úspěšně splněné úkoly získáte body proslulosti, které odemknou nové odměny a příležitosti, například plenění námořních pevností a osad.
Utkat se budete moct jak s ostatními hráči, tak s umělou inteligencí. Ostatní živé piráty potkáte vždy, ale lze vypnout to, aby vás napadli. Vývojáři tomuto systému říkají PvEvP. Zároveň hra podporuje tříčlennou kooperaci.
Zmínili jsme vylepšování lodi. To bude na cestě za úspěchem extrémně důležité. Postupně se od maličké bárky budete moct vypracovat na „plnotučné“ plavidla, kterých budou tři druhy – nákladní nabídnou velký nákladní prostor, ale menší rychlost a horší ovladatelnost. Tolik mrštné nebudou ani ty útočné, ale na druhou stranu poskytnou obrovskou palebnou sílu a pancíř. Pro rychlý pohyb po moři třetí a poslední druh, a to lodě navigační.
Plavba bude podmíněna i stavem vaší posádky. Na každou výpravu bude nutné kromě munice vzít dostatek jídla, aby se vaši námořníci nevzbouřili.
Všechny typy plavidel si půjde nadále dokonale přizpůsobit. K dispozici budou různě silné pancíře, plejáda zbraní od balist po raketomety, ale i kosmetické prvky jako plachty a zbarvení. Ingredience k tomu získáte sbíráním surovin Podobně variabilní bude i vzhled vašeho piráta/pirátky.
Vývoj Skull and Bones vede studio Ubisoft Singapore ve spolupráci s mnoha dalšími pobočkami společnosti. Práce začaly v roce 2013, tedy hned po vydání Assassin’s Creed IV: Black Flag. Tehdy mělo Skull & Bones být multiplayerovým spin-offem právě pirátských asasínů a odehrávat se ve stejném světě. Pak ale nabylo na velikosti a stalo se samostatným titulem. Vývoj trápily problémy, jelikož hře chybělo pevné vedení, a zasazení hry bylo prvně změněno z Karibiku na moře Hyperborea z antických bájí. Pak se ale vývojáři rozhodli vrátit k realističtější lokalitě a nakonec zvolili Indický oceán.
Skull and Bones mělo dorazit po mnoha a mnoha odkladech 9. března letošního roku. Nakonec ale bylo vydání opět odsunuto a hra dorazí někdy ve fiskálním roce 2023-2024. Mořskými vlky se budou moct stát majitelé Xbox Series X/S, PlayStation 5 a PC.
Redaktor
Popkulturní, motoristický a jazykový nadšenec, student humanitních věd a o víkendech šermíř. Roky píšu pro zábavu o hrách, také se zajímám o technologie a světové dění.
Domácnost a zahrada
Srovnání produktů
Srovnání produktů