Prvně je důležité pochopit co je myšleno 14-ti denní ochranou lhůtou spotřebitele, který provedl nákup formou komunikace na dálku (nejčastěji přes e-shop). Toto bývá velmi často mylně vnímáno jako celkový čas, po který si zákazník zboží od obchodu za plnou cenu půjčí, poté ho 13 dnů používá a nakonec ho v poslední den vrátí a dožaduje se celé částky zpět.
Zde je vyjádření soudního dvora Evropské unie k právu na odstoupení od smlouvy: “Právo odstoupit od smlouvy má spotřebitele chránit ve specifické situaci prodeje na dálku, ve které před uzavřením smlouvy nemá možnost si ve skutečnosti prohlédnout daný výrobek. Toto právo má tedy vyvážit nevýhodu, kterou má spotřebitel v kamenné prodejně a která pro spotřebitele plyne ze smlouvy uzavřené na dálku tím, že mu poskytuje přiměřenou dobu na rozmyšlenou, během níž má možnost nabyté zboží prozkoumat a vyzkoušet v míře nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností.”
Stejně jako v botách tzv. pohorkách se také nelze nejprve projít po horách (byť jeden den) a pak je vracet (takové boty Vám prodejce zpět ani nevezme), tak nelze matraci testovat v jiném rozsahu než jak jí může testovat zákazník v kamenné prodejně. Přesto matraci u nás vrátit lze, ale za určitých podmínek.
Na matraci bylo spáno dva dny a poté byl vznesen požadavek na vrácení matrace. Zde je důležité pochopit, že matrace na které někdo spal, již není NOVÁ matrace, ale POUŽITÁ matrace. Předpokládám, že by se ani Vám nelíbilo, aby Vám byla dodána matrace na které někdo (byť dva dni) spal a (sice nepoškozenou) nám jí vrátil a my Vám jí prodali za plnou cenu a jako NOVOU. Toto naše společnost nedělá a dělat nikdy nebude.
Z naší strany je striktně dodržováno, že pokud na matraci někdo spal, tak jí musíme nechat profesionálně vyčistit (tím zajistit ochranu zdraví a hygieny pro dalšího uživatele) a již nikdy jí nenabízíme jako NOVOU, ale jako POUŽITOU a z logiky věci se slevou.
Matrace Vám byla zaslána na Vaší adresu pro Vás s dopravou zdarma. Nicméně je třeba si uvědomit, že doprava zdarma znamená, že dopravu platíme za Vás. A opravdu není v našich možnostech platit za dopravu zpět pokaždé, když se zákazník rozhodne zboží vrátit. Zde je zase třeba si uvědomit, že matrace je nadrozměrný, těžší typ zásilky a cena za takovou zásilku se pohybuje o řád výše než například za krabici s botami.
Ve vámi uvedené částce jsou zahrnuty náklady na dopravu a čištění v certifikované čistírně a dále pak snížení hodnoty zboží tím, že už ho nelze nabízet jako NOVÉ, ale jako POUŽITÉ se slevou. Tato částka vyjadřuje je pouze reálný výčet všech nutných úkonů a naše společnost na těchto úkonech nemá "žádný zisk".
Výsledkem je, že matrace která byla vyrobena dle Vaší specifikace přímo pro Vás, skončí jako použitá u nás ve skladě. Takovou matraci pak musíme komplikovaně nabízet jako POUŽITOU.
Mrzí nás Vaše nespokojenost, ale tyto náklady spojené s dopravou, očištěním a uvedením matrace zpět na trh za sníženou cenu, opravdu nejsme schopni převzít na sebe pokaždé, když se zákazník rozhodne matraci vrátit.
Přesto děkuji za recenzi ve které jsem mohl dalším zákazníků osvětlit problematiku vracení použitých matrací.
Za tým FajnSpánek.cz
Tomáš Kukla - manažer prodeje
Potah na matraci sedí přesně, kvalita ušití dobrá.